onsdag den 13. juni 2018

Postkort fra London (England)

(21-04-2018 ~ 25-04-2018)

Kære dig,
Jeg sender hermed et postkort fra London, England. Mads og jeg er rejst herover med hans forældre, og vi har været her i 5 skønne dage. Vi boede på det hyggeligste lille hotel, der hed "Capital Hotel", som lå ved Knightsbridge. Hver morgen fik vi den lækreste morgenmad; og jeg fik ofte røræg, bacon, en portobellosvamp, avokado og toast - så var jeg klar til at gå en masse.

Første dag i London var også Mads' fødselsdag. Vi udforskede området, spiste frokost på en lokal pub, og tog forbi Kensington Garden, hvor vi havde fornøjelsen af at se Peter Pan-statuen. Herefter gik vi rundt i parken, og nød en stille stund ved "The Sunken Garden", der simpelthen var så fin at kigge på. Om aftenen spiste vi ude for at fejre Mads, og efter en lang dag med transport og en masse skridt, så var vi også godt brugt op.

Anden dag i London stod på noget, jeg har drømt om i 5 år. Mads og jeg skulle nemlig et smut forbi "Harry Potter Studio Tour" lidt udenfor London. Vi havde den mest fantastiske dag, og alle mine inderlige Harry Potter-drømme gik i opfyldelse. Jeg stod i Storsalen (The Great Hall), ved Hogwartsekspressen (Hogwarts Express), ved Natbussen (The Knight Bus), ved Ligustervænget (Privet Drive), og jeg fik endelig smagt en vaskeægte ingefærøl (Butterbeer). Det var den bedste dag, og jeg er så lykkelig for, at jeg endelig har været der.

Tredje dag i London stod på shopping! Vi tog forbi virvaret af butikker på Oxford Street, hvor jeg især nød Primark, Waterstones og Disneystore. Senere på eftermiddagen stod den på afternoon tea på 'The Balcon', hvilket var en herlig oplevelse! Efter at være blevet fyldt godt op, så tog vi hen forbi "MinaLima", som jeg længe har fulgt på Instagram. De laver nærmest alt det grafiske til Harry Potter-filmene, og de er helt fantastiske. Herefter kom vi forbi en mumi-butik (The Moomin Shop), en rigtig nørdebutik; Forbidden Planet og boghandlen Foyles. Så vores penge fik hurtigt ben at gå på den dag.

Fjerde dag i London tog vi med en båd rundt på Themsen, og videre mod Greenwich. Vi skulle nemlig se den famøse nul-linje (nulmeridanen), der ligger ved Greenwich Observatorium. Efter at have brugt et par timer i Greenwich, så gik vi under Themsen via en tunnel, hvilket er sjovt, at kunne sige, at man har gjort. Mads og jeg tog hen til King's Cross Station, hvor vi smuttede forbi Harry Potter-shoppen "Platform 9 3/4". Om aftenen spiste jeg aftensmad med Mads' mor, mens Mads og hans far så fodbold på en lokal pub.

Femte dag i London var også afrejsedag, så vi fik morgenmad, pakkede vores ting og tjekkede ud. Herefter var vi et kort visit forbi Victoria & Alberts museum og et endnu kortere visit forbi Naturhistorisk museum (som jeg meget gerne vil gå i dybden med på en anden tur til byen). Derefter begav vi os mod lufthavnen, så vi kunne komme tilbage til Danmark igen.

Alt i alt har det været en skøn tur til London, og vi har virkelig haft vejret med os. Jeg har nydt rejsen, og jeg er en del dejlige minder rigere, end før jeg tog afsted.

Jeg håber, at du har det godt, og jeg ville ønske, at du kunne være her. Vi ses snart.